Joanna Myślak-Orzechowska - Niebieski Latawiec

mgr Joanna Myślak – Orzechowska - Certyfikowany Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog Specjalny, Terapeuta Ręki, Terapeuta Bilateralnej Integracji – program szkolny.

Od wielu lat pasjonuje mnie praca z dziećmi w różnym wieku. Pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego w placówkach publicznych, a obecnie jestem nauczycielem dyplomowanym i pracuję jako nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne z uczniem z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej. Praca z dziećmi sprawia mi wiele przyjemności, pozwala mi razem z nimi odkrywać i poznawać świat. Jednak najbardziej fascynujące są dla mnie te dzieci, które pod wieloma względami funkcjonują odmiennie. Aby móc lepiej je zrozumieć i pomóc w codziennym funkcjonowaniu ukończyłam studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, terapii integracji sensorycznej, edukacji i rehabilitacji dziecka z autyzmem i Zespołem Aspergera.

Wiedza wypróbowana w praktyce

Bycie studentką i ukończenie studiów terapii integracji sensorycznej otworzyło przede mną dostęp do wiedzy na temat funkcjonowania układu nerwowego, poznawania i doświadczanie świata poprzez zmysły oraz zgłębienie wiedzy na temat spektrum autyzmu. Ponadto ukończenie studiów przygotowało mnie merytorycznie i praktycznie do diagnozowania, planowania i prowadzenia zajęć terapii integracji sensorycznej.  Po ukończeniu studiów nawiązałam współpracę z niepublicznymi placówkami edukacyjnymi oraz Domem Małego Dziecka (zajęcia SI z dziećmi od 8 miesiąca życia) w Olsztynie. W czasie pracy terapeutycznej współpracuję z dziećmi w różnym wieku oraz różnymi deficytami i zaburzeniami. 

Czym jest dla mnie praca terapeuty?

W czasie zajęć terapeutycznych najważniejsze jest dla mnie indywidualne podejście do małego pacjenta oraz nawiązanie więzi emocjonalnej. Powstanie więzi emocjonalnej zapewnia odpowiedni poziom i jakość interakcji społecznych. Nawiązanie kontaktu emocjonalnego z dzieckiem stanowi warunek realizacji celów terapii. Podejmowanie współpracy oraz prowadzenie działań edukacyjno – terapeutycznych z dziećmi motywuje mnie do rozwijania moich umiejętności i kompetencji poprzez udział w konferencjach, kursach i szkoleniach.

Wiem,  co to znaczy być rodzicem dziecka, które wymaga terapii integracji sensorycznej i jak dobre efekty przynosi ta terapia, dlatego otwierając gabinet Integracji Sensorycznej, postanowiłam kierować się przede wszystkim dobrem dziecka i służyć wsparciem dla rodziców. Zawsze kieruję się empatią w rozmowie z rodzicami, a obszerną wiedzę dotyczącą zachodzących procesów staram się przekazać w jak najprostszy sposób.

Serdecznie zapraszam do kontaktu Rodziców, którzy zauważyli lub podejrzewają u swoich dzieci problemy z integracją sensoryczną – tutaj czas ma naprawdę ogromne znaczenie: im wcześniej dziecko zostanie zdiagnozowane i zostanie objęte terapią, tym łatwiej i szybciej nadrobi deficyty, przez co poprawi swoje funkcjonowanie.

Doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Studia magisterskie Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
  • Studia Podyplomowe Przygotowanie Pedagogiczne, Wydział Pedagogiki i wychowania Artystycznego, Instytut Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
  • Studia Podyplomowe Zintegrowanej Wczesnej Edukacji, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
  • Studia Podyplomowe Oligofrenopedagogiki z podstawami pracy w klasie integracyjnej, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
  • Studia Podyplomowe Integracji Sensorycznej, Centrum Integracji sensorycznej, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie w Warszawie;
  • Studia Podyplomowe Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, Wydział Zarządzania i Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy;
  • Bilatelarna Integracja, Centrum Wspomagania Rozwoju „Dobry Start”, ASTO Ośrodek Terapeutyczno – Edukacyjny we Wrocławiu;
  • Terapia Ręki I i II stopnia, Centrum Szkoleniowe SOYER;
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty na integracji odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP” Instytut Psychologii Neurofizjologicznej  INPP Polska;
  • Warsztat doskonalący umiejętności diagnozy i wyciągania wniosków klinicznych dla terapeutów integracji sensorycznej – Iwona Palica, PTIS w Warszawie;
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu, Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli Fundacji Pomoc Autyzm w Warszawie;
  • Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Forum Media Polska;
  • Ponadto uczestniczyłam w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach, dotyczących opieki, wspierania i rozwoju dziecka.

Wszystkie certyfikaty, zaświadczenia są do wglądu w gabinecie.

Doświadczenie zawodowe:

  • Przedszkole Miejskie nr 5 w Olsztynie – nauczyciel wychowania przedszkolnego i terapeuta SI;
  • Niepubliczne Przedszkole w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
  • Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Nadzieja” w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Olsztynie – nauczyciel dyplomowany, nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne dla dziecka z Zespołem Aspergera;
  • Ośrodek Wsparcia i Opieki nad Rodziną w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
  • Niebieski Latawiec Gabinet Terapii Integracji Sensorycznej w Olsztynie – prowadzenie własnego gabinetu.

certyfikat 1

 

certyfikat 2

 

certyfikat 3

 

certyfikat 4

 

certyfikat 5

 

certyfikat 6

 

zabawka sensoryczna

dziecko na piłce sensorycznej

roześmiane dzieci