Joanna Myślak-Orzechowska - Niebieski Latawiec
mgr Joanna Myślak – Orzechowska - Certyfikowany Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog Specjalny, Terapeuta Ręki, Terapeuta Bilateralnej Integracji – program szkolny.
Od wielu lat pasjonuje mnie praca z dziećmi w różnym wieku. Pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego w placówkach publicznych, a obecnie jestem nauczycielem dyplomowanym i pracuję jako nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne z uczniem z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej. Praca z dziećmi sprawia mi wiele przyjemności, pozwala mi razem z nimi odkrywać i poznawać świat. Jednak najbardziej fascynujące są dla mnie te dzieci, które pod wieloma względami funkcjonują odmiennie. Aby móc lepiej je zrozumieć i pomóc w codziennym funkcjonowaniu ukończyłam studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, terapii integracji sensorycznej, edukacji i rehabilitacji dziecka z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wiedza wypróbowana w praktyce
Bycie studentką i ukończenie studiów terapii integracji sensorycznej otworzyło przede mną dostęp do wiedzy na temat funkcjonowania układu nerwowego, poznawania i doświadczanie świata poprzez zmysły oraz zgłębienie wiedzy na temat spektrum autyzmu. Ponadto ukończenie studiów przygotowało mnie merytorycznie i praktycznie do diagnozowania, planowania i prowadzenia zajęć terapii integracji sensorycznej. Po ukończeniu studiów nawiązałam współpracę z niepublicznymi placówkami edukacyjnymi oraz Domem Małego Dziecka (zajęcia SI z dziećmi od 8 miesiąca życia) w Olsztynie. W czasie pracy terapeutycznej współpracuję z dziećmi w różnym wieku oraz różnymi deficytami i zaburzeniami.
Czym jest dla mnie praca terapeuty?
W czasie zajęć terapeutycznych najważniejsze jest dla mnie indywidualne podejście do małego pacjenta oraz nawiązanie więzi emocjonalnej. Powstanie więzi emocjonalnej zapewnia odpowiedni poziom i jakość interakcji społecznych. Nawiązanie kontaktu emocjonalnego z dzieckiem stanowi warunek realizacji celów terapii. Podejmowanie współpracy oraz prowadzenie działań edukacyjno – terapeutycznych z dziećmi motywuje mnie do rozwijania moich umiejętności i kompetencji poprzez udział w konferencjach, kursach i szkoleniach.
Wiem, co to znaczy być rodzicem dziecka, które wymaga terapii integracji sensorycznej i jak dobre efekty przynosi ta terapia, dlatego otwierając gabinet Integracji Sensorycznej, postanowiłam kierować się przede wszystkim dobrem dziecka i służyć wsparciem dla rodziców. Zawsze kieruję się empatią w rozmowie z rodzicami, a obszerną wiedzę dotyczącą zachodzących procesów staram się przekazać w jak najprostszy sposób.
Serdecznie zapraszam do kontaktu Rodziców, którzy zauważyli lub podejrzewają u swoich dzieci problemy z integracją sensoryczną – tutaj czas ma naprawdę ogromne znaczenie: im wcześniej dziecko zostanie zdiagnozowane i zostanie objęte terapią, tym łatwiej i szybciej nadrobi deficyty, przez co poprawi swoje funkcjonowanie.
Doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.
Kwalifikacje zawodowe:
- Studia magisterskie Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
- Studia Podyplomowe Przygotowanie Pedagogiczne, Wydział Pedagogiki i wychowania Artystycznego, Instytut Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
- Studia Podyplomowe Zintegrowanej Wczesnej Edukacji, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
- Studia Podyplomowe Oligofrenopedagogiki z podstawami pracy w klasie integracyjnej, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie;
- Studia Podyplomowe Integracji Sensorycznej, Centrum Integracji sensorycznej, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie w Warszawie;
- Studia Podyplomowe Edukacja i Rehabilitacja Osób z Zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, Wydział Zarządzania i Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy;
- Bilatelarna Integracja, Centrum Wspomagania Rozwoju „Dobry Start”, ASTO Ośrodek Terapeutyczno – Edukacyjny we Wrocławiu;
- Terapia Ręki I i II stopnia, Centrum Szkoleniowe SOYER;
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty na integracji odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP” Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP Polska;
- Warsztat doskonalący umiejętności diagnozy i wyciągania wniosków klinicznych dla terapeutów integracji sensorycznej – Iwona Palica, PTIS w Warszawie;
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu, Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli Fundacji Pomoc Autyzm w Warszawie;
- Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Forum Media Polska;
- Ponadto uczestniczyłam w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach, dotyczących opieki, wspierania i rozwoju dziecka.
Wszystkie certyfikaty, zaświadczenia są do wglądu w gabinecie.
Doświadczenie zawodowe:
- Przedszkole Miejskie nr 5 w Olsztynie – nauczyciel wychowania przedszkolnego i terapeuta SI;
- Niepubliczne Przedszkole w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „Nadzieja” w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Olsztynie – nauczyciel dyplomowany, nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne dla dziecka z Zespołem Aspergera;
- Ośrodek Wsparcia i Opieki nad Rodziną w Olsztynie – diagnosta i terapeuta SI;
- Niebieski Latawiec Gabinet Terapii Integracji Sensorycznej w Olsztynie – prowadzenie własnego gabinetu.